(jesen 1996)
Uvod
Tale stran je nastajala in se bo obnavljala
v trenutkih obupa in jeze, ki obvezno sledi (skoraj) vsakemu
poizkusu surfanja po internetu. Krivec je seveda znan - naša
vrla telekomunikacijska družba, Telekom poimenovana.
Kakšnega pol leta nazaj bi Telekom opisal
kot še kar uspešno podjetje, ki kljub monopolističnemu
položaju ni zaspalo. Za tako mišljenje sem imel tudi dobre
razloge! Uvajajo ISDN, število prikljuekov na 100 prebivalcev
narašča, pa se luštnega ptička - škrjancka imajo (so imeli)
v logotipu!
In potem sem kupil modem
Dober modem. Saj ne da bi pričakoval na
škatli napisanih 33.6Kbps, tudi na 28.8Kbps nisem računal.
Ampak 9.6Kbps!? Ljudje božji, pa kje je to še mogoče (dobro,
mogoče v kaki Čeceniji, ampak tam imajo opravičilo)!? OK, po
pravici povedano je tistih 9600bps še kar sprejemljivih. 7200bps
in celo 4800 pa nikakor ne! Največja mora pa je (čeprav redka)
14.4Kbps. Po nekaj sekundah in značilnem "škljc" (ki
me preganja že v nočnih morah) se namreč odpre okno, ki javi,
da je zveza prekinjena.
Pa se malce pozanimam pri znancih
In mi pravijo PCM. Mi pravijo da bolje pač
ne bo šlo. Ampak jaz še kar ne morem verjet. Ne morem verjet,
da je kakršnokoli klicanje pred 24h in kadarkoli med vikendom
obsojeno na neuspeh. Kajti četudi se mi uspe povezati (kar,
resnici na ljubo, navadno ni stvar Telekoma in linij), dejanski
prenos (kar pa je še kako odvisno od Telekoma in njihovih linij)
ne bo niti tak, kot je bil izpisan na začetku. Ker pa procedura
priklopa na KISS (kjer imam account) traja kakšno minuto
(kličem preko Arnesa), je velika verjetnost, da bo, še preden
se odpre kakšen Web site, zveza prekinjena. Verjetno ne veste,
kakšen je občutek, ko je treba hitet v Netscape po pošto, da
ne bi prej prekinilo. Vse skupaj niti ne bi bilo tako hudo, ko ne
bi Telekom za vsako vzpostavitev zveze zaračunal en impulz. Pa
mi prekine prvič, pa drugič, pa osmič, pa sedemnajstič, pa to
vsak dan, pa je to zajeten kupček denarja samo zaradi ponovnega
vzpostavljanja zveze.
Dovolj tarnanja
Pravzaprav Telekom kar razumem. Cilj
vsakega podjetja, ki posluje v tržnem gospodarstvu, je namreč
nabrati čimveč denarja za čim manj usluge. Problem torej ni v
Telekomu, temveč v dejstvu, da je monopolist. Tak položaj
namreč pripelje do situacije, ko je dovolj to, da ljudem
govoriš kako si dober in vsi bodo prepričani, da to drži.
Nikogar namreč ni, ki bi povedal ali morda celo dokazal, da to
ni res.
Lep primer za to je "tekma" za
čimveč priključkov na 100 prebivalcev. Telekom kar naprej
objavlja primerjalne analize, v katerih prikazuje število pri
nas in ostalih Evro-državah, pri tem pa se seveda hvali, v
kolikšnem času bo tudi Slovenija dosegla raven Zahoda. Pa
poglejmo še drugo(temnejšo) plat medalje. Ko se Telekom
odloči, da bo povečal št. priključkov/100 preb., (velikokrat)
"razmnoži" linijo s PCM. Tako nastane več linij, ki
pa so uporabne zgolj in samo za pogovore z babicami (seveda če
še imajo izvrsten sluh) in ostalimi ljudmi, poleg tega pa so
tarife na takih "zgoljufanih" linjah enake kot drugod.
Modem, pa naj bo še tako dober, na taki liniji dosega ok.
12000bps (po mojih izkušnjah). Kaj nam torej pomaga 40
priključkov/100 ljudi, ko pa jih trideset od teh ni uporabnih za
tehnologije, ki s koncem tisočletja postajajo celo pomembnejše
kot sami pogovori! Kaj ko bi nekdo (pa ne Telekom) izdelal
primerjavo kvalitete telefonskih linij pri nas in drugod? To bi
bilo šele zanimivo!
p.s.
Glede na to, da zgoraj opisane muke trajajo
šele nekaj mesecev in upoštevaje dejstvo, da nisem nikakršen
strokovnjak na podroeju telekomunikacij, dopuščam možnost, da
so v tekstu tudi trditve, ki ne držijo in morda celo
neupravičeno škodijo ugledu Telekoma. Zato bi bil zelo vesel
vsake pripombe, ki bo v najkrajšem možnem easu tudi
upoštevana.
Če želite preveriti, kaj pravi druga
stran, pojdite na Telekomovo domačo stran. Drobno opozorilo: če imate dostop do I-Neta preko
KISS-a, utegne biti obisk Telekomove strani precej zamudno
opravilo (tehnične težave, pravijo), drugače stvar deluje brez
problemov.
Zahvaljujem se tudi za vso podporo (in
izraze sožalja), prav tako pa sem hvaležen tudi vsem, ki so mi
s svojimi informacijami in nasveti glede PCM-ja ipd. razširili
obzorja na telekomunikacijskem nebu ter s tem dali idejo za
morebitno dopolnitev te strani.
|