> o linijah

(jesen 1996)

Uvod

Tale stran je nastajala in se bo obnavljala v trenutkih obupa in jeze, ki obvezno sledi (skoraj) vsakemu poizkusu surfanja po internetu. Krivec je seveda znan - naša vrla telekomunikacijska družba, Telekom poimenovana.

Kakšnega pol leta nazaj bi Telekom opisal kot še kar uspešno podjetje, ki kljub monopolističnemu položaju ni zaspalo. Za tako mišljenje sem imel tudi dobre razloge! Uvajajo ISDN, število prikljuekov na 100 prebivalcev narašča, pa se luštnega ptička - škrjancka imajo (so imeli) v logotipu!


In potem sem kupil modem

Dober modem. Saj ne da bi pričakoval na škatli napisanih 33.6Kbps, tudi na 28.8Kbps nisem računal. Ampak 9.6Kbps!? Ljudje božji, pa kje je to še mogoče (dobro, mogoče v kaki Čeceniji, ampak tam imajo opravičilo)!? OK, po pravici povedano je tistih 9600bps še kar sprejemljivih. 7200bps in celo 4800 pa nikakor ne! Največja mora pa je (čeprav redka) 14.4Kbps. Po nekaj sekundah in značilnem "škljc" (ki me preganja že v nočnih morah) se namreč odpre okno, ki javi, da je zveza prekinjena.


Pa se malce pozanimam pri znancih

In mi pravijo PCM. Mi pravijo da bolje pač ne bo šlo. Ampak jaz še kar ne morem verjet. Ne morem verjet, da je kakršnokoli klicanje pred 24h in kadarkoli med vikendom obsojeno na neuspeh. Kajti četudi se mi uspe povezati (kar, resnici na ljubo, navadno ni stvar Telekoma in linij), dejanski prenos (kar pa je še kako odvisno od Telekoma in njihovih linij) ne bo niti tak, kot je bil izpisan na začetku. Ker pa procedura priklopa na KISS (kjer imam account) traja kakšno minuto (kličem preko Arnesa), je velika verjetnost, da bo, še preden se odpre kakšen Web site, zveza prekinjena. Verjetno ne veste, kakšen je občutek, ko je treba hitet v Netscape po pošto, da ne bi prej prekinilo. Vse skupaj niti ne bi bilo tako hudo, ko ne bi Telekom za vsako vzpostavitev zveze zaračunal en impulz. Pa mi prekine prvič, pa drugič, pa osmič, pa sedemnajstič, pa to vsak dan, pa je to zajeten kupček denarja samo zaradi ponovnega vzpostavljanja zveze.


Dovolj tarnanja

Pravzaprav Telekom kar razumem. Cilj vsakega podjetja, ki posluje v tržnem gospodarstvu, je namreč nabrati čimveč denarja za čim manj usluge. Problem torej ni v Telekomu, temveč v dejstvu, da je monopolist. Tak položaj namreč pripelje do situacije, ko je dovolj to, da ljudem govoriš kako si dober in vsi bodo prepričani, da to drži. Nikogar namreč ni, ki bi povedal ali morda celo dokazal, da to ni res.

Lep primer za to je "tekma" za čimveč priključkov na 100 prebivalcev. Telekom kar naprej objavlja primerjalne analize, v katerih prikazuje število pri nas in ostalih Evro-državah, pri tem pa se seveda hvali, v kolikšnem času bo tudi Slovenija dosegla raven Zahoda. Pa poglejmo še drugo(temnejšo) plat medalje. Ko se Telekom odloči, da bo povečal št. priključkov/100 preb., (velikokrat) "razmnoži" linijo s PCM. Tako nastane več linij, ki pa so uporabne zgolj in samo za pogovore z babicami (seveda če še imajo izvrsten sluh) in ostalimi ljudmi, poleg tega pa so tarife na takih "zgoljufanih" linjah enake kot drugod. Modem, pa naj bo še tako dober, na taki liniji dosega ok. 12000bps (po mojih izkušnjah). Kaj nam torej pomaga 40 priključkov/100 ljudi, ko pa jih trideset od teh ni uporabnih za tehnologije, ki s koncem tisočletja postajajo celo pomembnejše kot sami pogovori! Kaj ko bi nekdo (pa ne Telekom) izdelal primerjavo kvalitete telefonskih linij pri nas in drugod? To bi bilo šele zanimivo!


p.s.

Glede na to, da zgoraj opisane muke trajajo šele nekaj mesecev in upoštevaje dejstvo, da nisem nikakršen strokovnjak na podroeju telekomunikacij, dopuščam možnost, da so v tekstu tudi trditve, ki ne držijo in morda celo neupravičeno škodijo ugledu Telekoma. Zato bi bil zelo vesel vsake pripombe, ki bo v najkrajšem možnem easu tudi upoštevana.

Če želite preveriti, kaj pravi druga stran, pojdite na Telekomovo domačo stran. Drobno opozorilo: če imate dostop do I-Neta preko KISS-a, utegne biti obisk Telekomove strani precej zamudno opravilo (tehnične težave, pravijo), drugače stvar deluje brez problemov.

Zahvaljujem se tudi za vso podporo (in izraze sožalja), prav tako pa sem hvaležen tudi vsem, ki so mi s svojimi informacijami in nasveti glede PCM-ja ipd. razširili obzorja na telekomunikacijskem nebu ter s tem dali idejo za morebitno dopolnitev te strani.